Wojewoda zachodniopomorski studzi emocje w sprawie odbudowy przemysłu stoczniowego w Szczecinie za unijne pieniądze.
Według Marka Tałasiewicza, raczej nie ma szans, aby Bruksela zgodziła się na zastrzyk gotówki, który pozwoli na utworzenie jednej dużej firmy, zajmującej się budową statków.
Wojewoda w "Rozmowach pod krawatem" powiedział, że przepisy nie pozwalają na finansowanie nowych spółek. - To są pieniądze i przedsięwzięcia ukierunkowane na wspomaganie innowacji w gospodarce morskiej i technice morskiej i nie sądzę, żeby ktokolwiek był w stanie wyinterpretować, że to pieniądze na tworzenie czy budowanie nowego przedsiębiorstwa - uważa Tałasiewicz.
Z pomocy Brukseli mogą skorzystać małe firmy z branży stoczniowej. - Polskie firmy bardzo mało korzystają z tych możliwości, a to ciężkie miliardy euro na parę lat - stwierdził Tałasiewicz.
Unijnym wsparciem dla firm z branży stoczniowej zajmowali się pod koniec marca radni sejmiku województwa. Opozycja chce, aby za pieniądze z Brukseli odbudować Stocznię Szczecińską.
Zarząd Województwa tymczasem uważa, że to niemożliwe i planuje za ich pomocą wspierać rozwój małych i średnich firm branży stoczniowej.
Zobacz: Wskrzeszenie stoczni w Szczecinie za unijne pieniądze jest możliwe
Ulstein przekazuje statek CSOV Olympic Boreas. W jego budowie brała udział stocznia CRIST
Indyjska branża okrętowa nie zwalnia tempa i woduje pierwszą fregatę
Mapa historycznej Stoczni Gdańskiej
Fincantieri podpisuje z Carnival Corporation umowę na trzy wielkie statki wycieczkowe
„Freedom & Solidarity” w Gdyni, w stoczni CRIST
Stawki frachtowe kontenerowców wróciły do szczytów z 2022 r.