W piątek (4.09) w Remontowa Shipbuilding S.A., należącej do Grupy Kapitałowej REMONTOWA HOLDING S.A., odbędzie się uroczystość wodowania oraz chrztu okrętu ORP KORMORAN budowanego dla Marynarki Wojennej RP. Matką Chrzestną okrętu zostanie Maria Jolanta Karweta.
Ta podwójna uroczystość jest następstwem podpisanej we wrześniu 2013 roku umowy pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia, a Konsorcjum, któremu przewodniczy Remontowa Shipbuilding S.A. Kontrakt obejmuje budowę prototypu – z terminem przekazania w IV kwartale 2016 roku oraz dwóch jednostek seryjnych. Realizacja prototypowego okrętu przebiega harmonijnie oraz zgodnie z planem.
Kilka tygodni po podpisaniu umowy, na basenie Centrum Techniki Okrętowej rozpoczęły się próby modelowe jednostki zaprojektowanej przez wchodzące w skład REMONTOWA HOLDING biuro projektowe Remontowa Marine Design&Consulting. W kwietniu 2014 roku odbyła się uroczystość palenia pierwszych blach, a 23 września 2014 – w rocznicę podpisania umowy miało miejsce uroczyste położenie stępki. Realizowany właśnie kolejny etap budowy potwierdza gotowość zdania okrętu w przewidywanym terminie.
Kadłub okrętu zbudowany jest ze specjalnej stali amagnetycznej. Oprócz wysokiej trwałości zapewnia ona niską charakterystykę pól fizycznych okrętu.
Zarówno zastosowanie tak unikalnej technologii jak również 70 lat doświadczeń oraz ponad czterysta zbudowanych w Remontowej Shipbuilding S.A. okrętów wojennych różnego typu poświadczają gotowość Stoczni do udziału w realizacji programu modernizacji Marynarki Wojennej RP.
Do głównych zadań okrętu należeć będzie:
• poszukiwanie, klasyfikacja oraz identyfikacja min morskich, a także ich niszczenie,
• przeprowadzanie różnych klas okrętów (statków) przez rejony zagrożenia
minowego,
• obrona przeciwminowa okrętów (statków) podczas przejścia morzem,
• rozpoznawanie torów wodnych,
• zdalne sterowanie samobieżnymi nawodnymi platformami przeciwminowymi,
• stawianie min morskich,
• poszukiwanie oraz zwalczanie sił i środków dywersji podwodnej w rejonach
bazowania oraz udział w akcjach ratowniczych.
Główne parametry okrętu:
wyporność: 830 t,
długość całkowita - 58,50 m,
szerokość maksymalna - 10,30 m.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"