ew
Nowy statek Acta Auriga, należący do holenderskiego armatora Acta Marine opuścił stocznię Ulstein Verft 28 marca, trzy dni przed planowanym terminem.
"Wiemy, jak ważne jest, aby statek został ukończony na czas", mówi Kristian Sætre, dyrektor zarządzający w Ulstein Verft, i kontynuuje: "W ciągu zaledwie 19 tygodni ukończyliśmy prace wyposażenie na statku i mamy przekoanie, że Acta Auriga będzie doskonale służyła właścicielom i ich klientom."
"Ten statek będzie zapewni kolejny poziom uslug na rynku, szczególnie na tym związanym z energią ze źródeł odnawialnych. Jesteśmy bardzo zadowoleni z kontynuacji projektu i wczesnej dostawy przez Ulsteina. Będziemy teraz przygotowywać się, aby zabrać Actę Aurigę na Morską Farmę Wiatrową, aby rozpocząć pracę ", mówi Rob Boer, dyrektor zarządzający w Acta Marine.
W marcu, Acta Auriga pomyślnie przeszła próby morskie.
Ze statkiem wiąże się polski akcent. Częściowo wyposażona jednostka, zamówiona w stoczni Ulstein Verft, powstała w stoczni Crist w Gdyni. W polskiej stoczni odbywała się budowa kadłuba i jego częściowego wyposażenia. Zainstalowane zostały między innymi pędniki azymutalne firmy Veth. W Gdyni odbyły się także prace malarskie, rurarskie, ułożono część okablowania i paneli podłogowych.
Acta Auriga w liczbach
Długość - 93,40 m
Szerokość - 18 m
Zanurzenie - 6 m
Wysokością boczna do pokładu głównego - 7,60 m,
Tonaż pojemnościowy brutto - 6050
Nośność - 3200 t
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"